Kaskas teki hyvän tuloksen ja jakaa ylimääräisen palkan työntekijöille – mukaan myös uusi johtoryhmäläinen

Tuula Rajamäki | syyskuu 21, 2021

Kaskas laajentaa toimintaansa tutkimusviestinnästä osallisuus- ja vastuullisuuspalveluihin. Yrityksen brändi- ja kasvujohtajana aloittaa Lauramaria Havu.

Tiedeviestintätoimistona kahdeksan vuotta sitten aloittanut Kaskas Media laajentaa uuden strategiansa myötä osallisuus- ja vastuullisuuspalveluihin. 

Siirtymää vauhdittamaan Kaskas palkkasi hiljattain brändi- ja kasvujohtajaksi Lauramaria Havun. Havu aloittaa myös yrityksen johtoryhmän jäsenenä. Hänen tavoitteenaan on laajentaa palvelutarjontaa ja asiakkuuksia sekä kehittää yrityksen brändiä. Havulla on pitkä kokemus yhteiskunnallisesta markkinointiviestinnästä muun muassa viestintätoimisto Milttonin ja ihmisoikeusjärjestö Amnesty Internationalin johtotehtävistä. 

“Yritykset ja organisaatiot asettavat nyt kilvan kunnianhimoisia vastuullisuustavoitteita niin hiilineutraaliuden kuin luonnon ja ihmisten monimuotoisuuden sekä yhdenvertaisuuden osalta. Olemme työskennelleet paljon näiden teemojen parissa ja haluamme olla nyt entistäkin tiiviimmin auttamassa yrityksiä ja yhteisöjä ymmärtämään, miten vastuullisuuden eri osa-alueista kannattaa viestiä ja keskustella ympäröivän maailman kanssa”, sanoo Kaskasin toimitusjohtaja ja perustaja Maria Ruuska

Kaikissa projekteissa tavoitteena vaikuttavuus

Uuden strategiansa mukaisesti Kaskas keskittyy kaikissa alkavissa projekteissaan entistäkin enemmän projektien yhteiskunnallisen vaikuttavuuden maksimointiin yhteistyössä asiakkaan kanssa. Se tarkoittaa keskustelua projektin tavoitteista ja niihin pääsyn tavoista läpi koko projektin.

“Pyrimme ohjaamaan asiakkaiden joskus niukkoja resursseja sellaisiin tekoihin, joilla olisi mahdollisimman laajaa ja pitkäaikaista yhteiskunnallista vaikuttavuutta. Maailmassa on liikaa viestintäprojekteja, joiden vaikuttavuuden pohdinta ja mittaaminen on jäänyt puolitiehen”, Ruuska kertoo. 

Kaskasin yhteiskunnalliset asiakkuudet ja vaikuttavuuteen keskittyminen tekivät vaikutuksen Lauramaria Havuun.

“Olen tehnyt yhteiskunnallista markkinointiviestintää yli kymmenen vuotta. Tavoitteeni on ollut aina tukea joko asiakkaitani tai silloista työnantajaani saamaan aikaan aitoa positiivista muutosta. Kaskasissa tunnistin hengenheimolaisen, joka on täynnä ideoita sekä halua vaikuttaa ja kyseenalaistaa totuttuja tapoja tehdä. Kaskasin osaaminen ja brändi ovat ainutlaatuisella tavalla kiinnostavia, uskottavia ja vastuullisia”, kuvailee Havu.

“Viimeisen kuukauden aikana tutustuessani Kaskasiin olen kohdannut hyvin hoidetun ja hallinnoidun yrityksen sekä päässyt tekemään unelmatyötäni hauskojen työkaverien ja todella kiinnostavien, yhteiskunnallisesti merkityksellisten asiakkaiden kanssa”, Havu lisää.

Kaskas kasvaa kannattavasti

Kaskas työllistää tällä hetkellä 17 ihmistä. Sen liikevaihto oli toukokuussa päättyneellä tilikaudella noin 1,5 miljoonaa euroa ja liikevoitto yli 16 prosenttia. Yrityksen liikevaihto kasvoi 14 prosenttia. 

Hyvästä tuloksesta Kaskas päätti jakaa koko tilikauden mukana olleille työntekijöille ennen joulua ylimääräisen kuukausipalkan. Tilikauden aikana taloon tulleet saavat rahaa suhteessa työssäoloaikaan. Jaettavat bonukset ovat lähes kolmannes yrityksen tuloksesta.

 “Olemme onnistuneet parantamaan kannattavuuttamme etätyöaikana luomalla käytäntöjä, joilla esihenkilö pystyy heti tarttumaan ihmisten työssä esiintyviin pulmiin ja sumiin. Näin saamme töitä jaettua tasaisesti ja tehokkaasti. Työntekijämme ovat tehneet valtavan hyvää työtä eristysaikana”, Ruuska summaa. 

Kuva: Annukka Pakarinen

Selaa lisää