Sosiaali- ja terveysjärjestöjen valtakunnallinen kattojärjestö SOSTE

Onneksi on joku -viestintäkampanja

PULMA

SOSTE halusi tehdä ensimmäisen valtakunnallisen kansalaisille suunnatun viestintäkampanjan. Kampanjalla haluttiin tehdä SOSTEn jäsenjärjestöjen työtä näkyväksi ja tunnetuksi, sekä osoittaa arvostusta yli 200 jäsenjärjestössä toimiville 50 000 vapaaehtoiselle ja työntekijälle.

RATKAISU

Konseptoimme SOSTElle Onneksi on joku -viestintäkampanjan, joka nostaa esiin sosiaali- ja terveysalan järjestöissä tehtävää työtä sekä sen työn tekijöitä. Kampanjan keulakuvina toimivat neljän sote-järjestön vapaaehtoiset tai työntekijät, jotka kertoivat kampanjassa omasta työstään järjestöissä. Viestintäkampanja koostui kampanjavideosta, lehti- ja some-mainoksista, kampanjan verkkosivuille tuotetuista tekstitarinoista sekä sosiaalisen median #onneksionjoku -kampanjasta. Viestintäkampanjan aikana kampanjavideo pyöri ympäri Suomen kaikissa Finnkinon elokuvateattereissa.

Vastasimme kampanjan konseptista ja lähes kaikista sisällöistä. Kampanjan vastaanotto oli positiivinen ja lämmin. Kampanja toi toivottua näkyvyyttä sekä SOSTElle, että keulakuviksi valituille järjestöille. Erityisesti kampanjaa kiitettiin siitä, että sillä tavoitettiin ihmisiä laajasti ja  järjestökentän ulkopuolelta, kun se samaan aikaan onnistui myös voimauttamaan järjestöissä toimivia ihmisiä.