Skolar Award

Tiedepitchauskilpailu postdoceille

Pulma

Nuorilla tutkijoilla on intoa ja ideoita, mutta rahoitus uudenlaisille tutkimusavauksille on tiukassa.

Ratkaisu

Entä jos nuoria tutkijoita kannustettaisiin ideoimaan tutkimusavauksia rohkeasti? Kaskas Median oma Skolar Award on kaivattu rahoitusmuoto uraansa aloittelevien tutkijoiden uusille avauksille. Suomalaisten säätiöiden rahoittama Skolar Award antaa vuosittain 100 000 euroa postdoc-tutkijan  tutkimusidealle.

Yhdessä Slushin kanssa vuosittain järjestettävä Skolar Award koostuu kolmesta osasta:

1) Ideahaku huipentuu Slushissa tiedepitchauskilpailuun, jossa tutkijat esittelevät ideansa. Tieteen huippunimistä koostuva tuomaristo arvioi hakemukset ja valitsee voittajan.

2) Ennen pitchauskilpailua osallistujat saavat intensiivisen tiedeviestintäkoulutuksen ideoiden esittämiseen ja perusteluun.

3) Tuomme tutkijoiden työtä esiin eri sidosryhmiä iloisesti sekoittavissa sivutapahtumissa. Kilpailuun liittyvä viestintäkampanja innostaa suurta yleisöä.

Skolar Award on saanut vankan tukijajoukon säätiöistä. Tapahtuma oli viime vuoden Slushissa pitchauslavan suosituin ohjelma ja sai Twitterissä yli 600 000 ihmisen yleisön. Kilpailuun osallistuneet tutkijat ovat kautta linjan kiittäneet kokemusta mullistavaksi ja kertoneet saaneensa Skolar Awardin kautta vauhtia projekteilleen.

Lue lisää: skolaraward.fi